söndag 29 april 2012

Jag är inte beredd att dö än

Det känns tydligt. Man kan känna det i hela kroppen, att det här, det är precis vad jag är tänkt för. Så känner jag när jag får vara använd av Gud. I Bibeln beskrivs det så här: "Hans verk är vi skapade i Kristus Jesus till goda gärningar, som Gud har förberett, så att vi ska vandra i dem." - Ef 2:10 
Idag fick jag vara använd av Gud. Och jag måste säga att det är få saker som går upp emot erfarenheten av att se Gud ta vägen igenom dig rakt in i en annan människas liv. Det är tokigt och det borde inte fungera egentligen, men det gör det. Det funkar verkligen.

Det finns saker som Gud har planerat och tänkt att du ska få gå i. Du är tänkt för ett liv fullt av syfte och mening där du dagligen är använd av Gud. Det finns människor som väntar på att du ska låta Gud ta vägen igenom dig. Ta reda på vad Gud har lagt över ditt liv, vad det är du är tänkt för, och sen, GÖR DET! Det som ligger framför är ett unikt designat äventyr tillsammans med Gud som du inte kan tillåta dig att missa.

Det finns saker du ska göra, och du är inte beredd att dö än.


SOUNDTRACK

4 kommentarer: