söndag 2 oktober 2011

Mina sista trettio dagar i livet.

Sitter på mitt rum och lyssnar på Backstreetboys som en annan femteklassare på 90-talet. Jag kommer somna så lycklig!

Har haft en skön söndag med skype på morgonen och senare kyrka på Göta Lejon. De va gött. För så säger man här. Killen som preddade var från Texas och han berättade att han gett sin församling hemma en "One month to live"-utmaning där alla skulle leva som om de bara hade en månad kvar att leva. Folk tog utmaningen på allvar och det hela resulterade i en rörelse av människor som försonades, tog initiativ, visade uppskattning och levde livet fullt ut. Han gav oss alla utmaningen, vad skulle du göra om det här var din sista månad? Hur skulle du använda din tid? Älskar när man får perspektiv på saker, och man måste tänka över vad som är värt något egentligen. Jag vill verkligen leva mitt liv så. Make it count.

Ljuvligt med ingen jacka i Oktober! Men nu smattrar regn på fönstret. Amazing, då kommer jag bara somna ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar