onsdag 14 december 2011

You use your heart as a weapon and it hurts like heaven

Ja, inget är riskfritt. Men har någon påstått att livet handlar om säkerhet? Vill man ta del av magin, så måste man ibland lägga ut sitt hjärta på bordet för allmän insyn. Det är blodigt och lite farligt men det är det enda sättet. Det finns inget fort som kan ta dig dit, dina fort är bara en markering på den distans som din rädsla utgör, och tar dig aldrig mer än i säkert förvar. Där bakom blir du aldrig skadad, men det är också det enda. Du är i bojor, och alla färger som du har inuti dig blir till en sepia-färgad röra utan nyanser eller kontraster, du blir otydlig, svår att urskilja. Du som är det vackraste den här världen nånsin skulle fått se, varför gömmer du dig i den här röran? Kom fram och låt det blöda lite, du kommer ut på andra sidan. Färgsprakande, oemotståndlig och oövervinnelig.

Man måste våga bli skadad, för att i slutändan få allt man önskade sig.
You use your heart as a weapon and it hurts like heaven.

3 kommentarer:

  1. Tack Jossan, jag mår bra! Har pluggat till hälsovårdare i Åbo en termin och kommit fram till att det nog int är rätt för mig... så jag ska söka in till ÅA i vår, antagligen blir det språkstudier. Hur trivs du i Sverige? För det är väl där du finns? h.ylva

    SvaraRadera
  2. Okej, bra att du kom fram till det då! De e alltid så omotiverat att göra något man är osäker på om man vill. Jo jag är i Stockholm, och jag trivs bra här. Det har varit sjukt nyttigt för mig att bara bli satt på en helt ny plats med helt nya människor! Men så har det säkert till stor del också varit för dig i Åbo också?

    SvaraRadera