söndag 11 september 2011

Andra historier del ett

På tunnelbanan till Hässelby strand är folk så där som folk är mest. En del är ungdomligt förväntansfulla, långt ifrån klara med livet. Andra är trötta och slitna och drar SL-kortet genom kortläsaren utan iver eller passion. Det har gått bra för en del av dem, för andra har det inte gått bra. Utan ord så avslöjar en person så mycket. Blick, hållning, röst, klädsel. Det berättar någonting om dem. De är resultatet av sin historia.

Jag skriver min historia just nu. Och det är det här som är mitt liv, det är det här som jag kommer minnas. I den här delen av historien har jag flyttat till Stockholm för att studera, där jag har fullt upp med min tjugoårskris, mina ideal & mina drömmar och med att växa som människa. Det här är andra historier, del ett.

4 kommentarer:

  1. Hej min vän! Ha en fin vecka! <3

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Konstaterade just att vi, du, jag och Nicolina har samma bakgrund på våra bloggar! :)

    SvaraRadera
  3. Tack mamma! JA kanske vi e släkt i alla fall då !? :) Jag hoppas du ska ha en fin vecka, älskar dig! <3

    SvaraRadera
  4. Wow vilket spännande inlägg! Kommer följa din blogg aktivt :)
    Kram, tycker om dig!

    SvaraRadera