torsdag 19 januari 2012

Tvåtusenelva

Egentligen ska man göra en sån här nångång efter nyårsafton, men jag fick lust att göra en nu. Tvåtusenelva.

I Januari var jag på team-resa till Filippinerna, en av de mest annorlunda och spännande resor jag gjort. Nyårsnatten spenderades under bar himmel uppe på ett berg. När jag kom hem så fortsatte livet i huset, Katarina flyttade in och vi pratade mycket om viktiga saker och fjantade oss en del.



















I Februari hade vi pizza-kvällar på andra sidan gatan & muffinsfestival i Brändö. Vi donade massor med ungdomsarbetet och hade Heartfriday i samband med alla hjärtans dag. Sedan inleddes bröllopsyran då de första av mina vänner gifte sig. Ett fint bröllop som slutade med shake all night long och fortsatte dagen efter med tårtkalas hos Jakob med Jonas i kostym.

















I Mars hängde jag mycket med Andrea och vi gjorde allt möjligt. Nästa möhippa planerades och genomfördes, kalasigt värre.Vi hade 50-tals fest på SFC, och det var människor och roligheter var och varannan kväll.
 
















I April var det dags för nästa bröllop, Elin fick sin Andreas. Senare åkte vi tåg till Seinäjoki med lifegruppen för att vara gatumusikanter. Vi planerade inför EC som galningar, och påsken blev en succé. Vi stekte plättar till människor i hoviskan på valborgsmässoafton. Jag fyllde 20 och fick blommor på min födelsedag. Fia, jag och Katarina byggde en trådtelefon som vi avslöjade hemlisar i, och livet var ganska spännande.

















I Maj klättrade vi på tak, spelade fotboll vid kaserntorget och cyklade till vasklot för att ge mat och filtar till en rumänsk familj som tältade där. Vi hängde på feelisbalkongen och lyssnade på massor med bra musik. Vi hade Hejdå Huset-fest och blev lite sentimentala. Lägenheten städades ur och jag åkte iväg på tågluff med Ellen Modellen.


I juni härjade jag och Ellen runt i Europa. Vi lyssnade på radio pleppo på tågresorna, sov över hos främlingar, gjorde videodagbok, såg många nya platser och träffade mycket nya människor. Jag kom hem på natten för att morgonen därpå åka på det tredje och sista bröllopet i yran, Emelie & Benna. Slutet av månaden var det Summer challenge planering och sommarkonferens för hela slanten.



















I juli packade vi in oss i två bilar och åkte på team i svenskfinland. Nykarleby, Närpes, Borgå/Sibbo och Ekenäs. Vi hängde med ungdomar, peppade lokala ungdomsarbeten, ordnade såpbändy i parken, lyssnade på John Mayer, hade glasstävling, tvättade fönster, och vi predikade Jesus. Vilka veckor.

















I Augusti levde jag augustiliv och förberedde mig för flytten till Stockholm. Det var fransk middag, konstens natt, spakväll, filmmorgnar, danza kuduro, överraskningshejdåfest och massa fina människor.
Jag predikade på mitt sista SFC, och hoppade sedan på en buss ner till åbo för att ta båten över till Sverige.

















I september var allting nytt. Jag började studera, köpte en longboard, såg Daniel Adams-Ray på gröna lund och for ut med några klasskompisar och hittade en kantarellskatt i skogen. Jag lyssnade massor på Tallest man on earth och jag började vara med i Hillsong.

















I oktober hängde jag mycket med Linda, fick flera finbesök, och tyckte att söndagarna var bästa dagarna i veckan. Jag smög in på Göta lejon i pausen och fick se halva Romeo&Julia och jag lyssnade sönder Jonathan Johansson - Stockholm.

























I november var det fest på tunnelbanan hela tiden, och jag möblerade om i mitt rum. Fia hälsade på och vi såg Jonathan Johansson på södra teatern. Jag var med på MR-dagarna, och vi började planera för skolans julfest. Jag började volontära regelbundet i Klara och träffade många tokiga, fina, erfarna människor.


I december fick några burkar creme fraishe förödande konsekvenser, jag gick på 25-års kalas och hade roligt med Tove-Lina. Vi hade julfest i skolan och sedan fick jag jullov och åkte hem till Finland där livet var precis som det skulle vara. Vi gick ut och dansade, såg på gilmore girls, spelade plump, och jag fick fira jul och nyår tillsammans med favoritmänniskor.

6 kommentarer:

  1. Vilket rikt år av händelser! Du är fantastisk och så filurig du Jossan! <3 Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Tack fina mamma! Ja det var ett bra år, men tvåtusentolv ska nog slå det! Saknar och tänker på er. Kramar, jossan

    SvaraRadera
  3. Vilket år Jossan :D fyllt av massa galna happenings! Må så gott i sthlm nu! Kram, kusin Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de var det verkligen! Tack Emelie, du är fin. :)

      Radera
  4. Det är så häftigt, för ditt 2011 är ju ditt, och mitt 2011 är mitt, men ändå har vi många samma saker som ingår i det. If that makes any sense.

    Tack för att jag fick dela en del av år 2011 med dej! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tänk va fint! Det var så bra att få dela 2011 med dig. Tack för alla pratstunder! Du va en sån frisk fläkt om du förstår vad jag menar. Uppskattar dig för den du är! Kramar

      Radera