söndag 19 februari 2012

Lördagsmirakel & söndagslugn

Igår var det lördag och för att vara korrekt så bör man ju gå på fest då det är lördag kväll. Och så blev det. När vi skulle gå in så skulle jag slå in koden men den var inte rätt, så dörren öppnades inte. Då slänger D ur sig på skämt "Helige ande säger till mig att det är 3578". Jag slår in koden, och dörren öppnas! Helt sjukt. Vi tänkte att det måste varit något fel, men testade dörren senare och det var bara den koden och den riktiga som funkade. Något profetiskt över den killen säg inte annat! Kvällen var jättetrevlig, och som alla dugliga fester slutade det med 90-tals disco till Las Ketschup, Eiffel 65, Rednex med flera.

Idag är det söndag. Och jag älskar söndagar. De är kravlösa, lugna, rofyllda. Jag har bara tittat på tv, pratat lite djupt och ätit mat. Nu är det snart dags för kyrka vilket betyder Jesus! Härligt.

2 kommentarer: