fredag 8 juni 2012

Slöseri och sakleteri

Sakletaren i mig vaknade då jag och Olivia vaknade upp på söndag morgon Siesta, de flesta hade dragit hem och det låg en massa kvarlämnade saker kvar över hela campingen. Mina fynd blev två par converse, ett par vita låga och ett par vita höga. Fatta lyckan då jag grävde fram lappen och såg att skorna var precis i min storlek! En annan kille gick omkring och samlade på sig allt möjligt. "Det här kan man ju sälja på e-bay". Haha. För övrigt är det helt sjukt hur folk skräpar ner efter sig, lämnar tält och sovsäckar, skor och kläder. Hur slösaktig är det okej att vara egentligen? I proportion till hur mycket pengar folk bara slänger iväg som andra människor skulle ge sin högra arm för så känns det inte på något sätt vettigt. Att det dessutom är katastrofalt för miljön med sån nedskräpning gör ju inte saken mycket bättre. INTE OKEJ. Men tack för skorna!

 

1 kommentar:

  1. Vilka tokfynd!
    Men visst är det sjukt att vi har råd att vara så slösaktiga. Det blir ju en dåraktig välfärd till slut.
    Miss you Jossan!

    SvaraRadera