söndag 7 oktober 2012

Jossan gör Wales

Hej hallå resebloggen! Nu har jag spenderat två dagar i Cardiff. Jag behövde nånstans att stanna bara för en natt och en dag så jag valde random och blev lite överraskad då jag kom till en jättefin stad som tydligen också är en väldigt känd turiststad, men det visste ju inte jag. Jag trodde hela tiden att stan hette Chardiff med ch-ljud så ingen fattade vad jag menade på tågstationen. Piinsamt. Men okej, jag gick ut på kvällen och det kändes lite speciellt att gå ut ensam men på samma gång som nåt jag alltid har velat kunna göra utan att det ska kännas konstigt. Jag hamnade på en pub där det helt klart var gubbar i majoritet. Det visade sig vara en rugby-pub, en vakt kom fram till mig och frågade vad jag gjorde där, haha. Blev ändå kvar där ett tag med ett skönt gäng walesare. De är verkligen supertrevliga och människor är tusen gånger lättare att få kontakt med här. Plus att jag älskar deras dialekt! Efter ett tag fick jag tips på ställen som skulle vara lite mera i rätt ålderskategori så jag avslutade kvällen på ett ställe med lite lägre medelålder. Kul kväll! Tack Cardiff!!

Cardiff utan ch-ljud












Walesare
Gubbarna
10 feet tall
Fina Alex & havet
Hostelet

2 kommentarer:

  1. Cardiff e en najs stad, har varit där! Wales överlag e fint :) /Emelie

    SvaraRadera