söndag 11 november 2012

För mycket information

Tick tick boom. Så känns det i mitt huvud ibland. Vart man än vänder sig så är det bara information, information, information. Information som man ska ta in, placera någonstans, försöka organisera så att det hamnar i en meningsfull kontext bland alla andra tusen saker som finns i ens huvud. Det är reklamaffischer, det är människor som pratar, det är tidningar, det är böcker. Hela tiden, massa intryck att ta in. Det är inte det att jag inte har kapacitet, att det liksom blir för fullt, utan snarare att det känns som att min kapacitet ofrivilligt går åt till saker som jag inte själv väljer. Vill jag veta allt jag får veta? Nej. Vill jag höra allt jag får höra? Nej.

Man kanske borde bli eremit.

2 kommentarer:

  1. Sant! Speciellt i en storstad är det information och intryck över mättnadsgränsen. Kom och lev lite eremitliv i Kunibyjin! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ja det skulle inte vara helt fel!! Kanske jag kommer hem snart. Kram Jossan

    SvaraRadera