tisdag 15 maj 2012

Goooodie good

Hej godingar. Vet ni om att det är mindre än tre veckor tills jag kommer hem till Finland? Det är på tiden att komma hem till Vasa nu, känner det i magen och i hjärtat. Ikväll var jag på bio med Nassasassa och Emppupemppu. Blev lite extra Finland-nostalgisk därav. Vi såg Älska mig igen, och man vet ju vad man får när man går och ser romcom, så jag var nöjd och satt och åt oliver och chips och firade livet. Sen gick vi och hängde på cafe 60 och tog därifrån en promenad till Sankt Eriksplan medan vi sommarpeppade. Timbuktu lär komma till Jeppis i juni, det var inte illa!

För övrigt så görs en del saker för sista gången här, har haft sista föreläsningen med hela min klass till exempel. Har också haft min sista akrobatiklektion. En del människor har jag sett för sista gången. Lite svårt att ta in.

Imorgon ska jag få jobba på min favoritförskola, med mina favoritkids. Goodie good. Förra veckan var jag idrotts-vikarie på ett mellanstadium där ungarna försökte mörda varandra. Det var som hunger games, fast i en gymnastiksal och utan han den där snygga skådisen. Allt ska man då vara med om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar